Pretože väčšina moderných e-mailových klientov má schopnosť zobrazovať e-maily ako kompletné HTML dokumenty namiesto obyčajného textu, nie je žiadny dôvod, prečo nevyužiť túto možnosť v online marketingu. Keď vytvárate HTML e-maily, mali by ste mať na pamäti nasledujúce tipy, ktoré môžete uplatniť napríklad pri vytváraní reklamných e-mailov v Outloooku.
- Titulná stránka by mali byť navrhnutá jednoducho, no zároveň ponúkať ďalšiu „cestu“ na pokračovanie. Nenechajte sa príliš uniesť grafikou.
- Integrujte vzhľad svojich webových stránok do návrhu e-mailu. Čím viac e-mail nadväzuje na vaše webové stránky, tým pohodlnejšie sa s ním príjemca zoznámi.
- Dbajte na jednoduchosť. Sústreďte sa len na jednu tému a vyhýbajte sa zložitým HTML elementom, Flashu, vnoreným tabuľkám alebo JavaScriptu.
- Pošlite e-mail v rôznych formátoch. Mali by ste mať nie len HTML verziu, ale aj textovú verziu kvôli kompatibilite.
- Použitie tabuľky na usporiadanie informácií. Požite viac tabuliek, aby informácie ostali upravené. Nezabudnite, že aj keď veľa e-mailových klientov prijíma HTML e-maily, nemusia plne podporovať CSS.
- Pošta by mala byť voliteľná, nie nevyžiadaná. Tiež vysvetlite, prečo zákazník obdŕžal e-mail a ponúknite mu možnosť odmietnuť.