streda 1. augusta 2012

Usporiadanie odsekov podľa abecedy (Word)

Keď potrebujete usporiadať zoznam podľa abecedy, môžete to robiť manuálne presúvaním jednotlivých položiek. Ak sa vyberiete touto cestou, budete o chvíľu otrávení neustálym opakovaním si abecedy v hlave pri vkladaní každej položky. Našťastie je tu jednoduchší spôsob, ako to urobiť. Namiesto opakovaného vyberania a vkladanie, môžete postupovať podľa tohto návodu a nechať Word urobiť prácu za vás.

Ak chcete zoradiť všetky body, postupujte takto:
  1. Otvorte dokument, v ktorom chcete usporiadať odseky podľa abecedy.
  2. Vyberte každý odsek, ktorý chcete usporiadať.
  3. Z menu vyberte Table | Sort, čím otvoríte dialógové okno Sort text.
  4. Kliknite na tlačidlo OK, pretože v predvolenom nastavení zobrazí program Word správne voľby v sekcii Sort by.
Váš zoznam bude zoradený podľa abecedy.