streda 4. mája 2011

Sledovanie prichádzajúcich odkazov

Prakticky každý, kto ponúka webové služby, poskytuje nejakú základnú formu sledovacieho mechanizmu. Tieto nástroje zvyčajne zahŕňajú metódy na zistenie domény, odkiaľ návštevník prišiel. Túto informáciu využijete, ak kupujete reklamu na iných webových stránkach. Ale čo ak chcete testovať niekoľko rôznych reklám na jednom mieste? Ako by ste rozlišovali medzi kliknutiami z reklamy 1 a kliknutiami z reklamy 2?

Napríklad, povedzme, že ste na www.newhorizons.sk spustili marketingovú kampaň, ktorú chcete prepojiť na vaše stránky www.nhslovakia.sk. K dispozícii máte niekoľko rôznych reklám, ktoré by ste chceli vyskúšať. Ak chcete sledovať, na ktorú reklamu návštevník klikol, môžete použiť komerčný monitorovací softvér, alebo môžete mať jeden reklamný odkaz pre prvú reklamu www.nhslovakia.sk?reklama1 a iný odkaz na www.nhslovakia.sk?reklama2. Tajomstvom je, že návštevníkov prehliadač ignoruje otáznik a čokoľvek za ním, váš webový server nie.

Presvedčiť sa o tom môžete tak, že do webového prehliadača zadáte URL adresu vašej stránky a za adresu pridáte ?test. Keď si pozrite webové štatistiky (napr. cez Google Analytics) zistíte, že niekoľko kliknutí prišlo z vašej.domény?test. Výhodou tohto triku je, že môžete zahrnúť toľko kódov, koľko chcete. Podobne dokážete sledovať aj Google reklamy.