streda 12. októbra 2011

Tipy pre vytváranie HTML e-mailov (marketing)

Pretože väčšina moderných e-mailových klientov má schopnosť zobrazovať e-maily ako kompletné HTML dokumenty namiesto obyčajného textu, nie je žiadny dôvod, prečo nevyužiť túto možnosť v online marketingu. Keď vytvárate HTML e-maily, mali by ste mať na pamäti nasledujúce tipy, ktoré môžete uplatniť napríklad pri vytváraní reklamných e-mailov v Outloooku.

  1. Titulná stránka by mali byť navrhnutá jednoducho, no zároveň ponúkať ďalšiu „cestu“ na pokračovanie. Nenechajte sa príliš uniesť grafikou.
  2. Integrujte vzhľad svojich webových stránok do návrhu e-mailu. Čím viac e-mail nadväzuje na vaše webové stránky, tým pohodlnejšie sa s ním príjemca zoznámi.
  3. Dbajte na jednoduchosť. Sústreďte sa len na jednu tému a vyhýbajte sa zložitým HTML elementom, Flashu, vnoreným tabuľkám alebo JavaScriptu.
  4. Pošlite e-mail v rôznych formátoch. Mali by ste mať nie len HTML verziu, ale aj textovú verziu kvôli kompatibilite.
  5. Použitie tabuľky na usporiadanie informácií. Požite viac tabuliek, aby informácie ostali upravené. Nezabudnite, že aj keď veľa e-mailových klientov prijíma HTML e-maily, nemusia plne podporovať CSS.
  6. Pošta by mala byť voliteľná, nie nevyžiadaná. Tiež vysvetlite, prečo zákazník obdŕžal e-mail a ponúknite mu možnosť odmietnuť.