pondelok 23. apríla 2012

Zákazníci budú spokojní, ak ochránite ich súkromie (web)

Pri zvýšenom záujme zákazníkov o ochranu súkromia v týchto dňoch je dôležité, aby sa pri návšteve vašich stránok cítili bezpečne. Bez tohto pocitu budú návštevy zákazníkov len jednorazové namiesto opakovaných nákupov. Pri budovaní databázy zákazníkov, je dôležité vziať do úvahy nasledujúce rady.

Povedzte im, že ste to neboli vy
Ako takmer všetko ostatné v živote, ani eCommerce a web nie sú výnimkou a pár ľudí dokáže znehodnotiť všetku dobrú prácu. Akonáhle predajca má vaše meno, a čo je dôležitejšie, pozná vaše nákupné správanie, často predá/požičia vaše kontaktné informácie rôznym e-mailovým spoločnostiam. Aj keď to môže byť skvelý spôsob, ako predávať niektoré tovary, väčšina ľudí nemá rada, ak sa to deje bez ich súhlasu. Ak chcete, aby sa vaši zákazníci cítili v pohode, vytvorte každoročne audit databázy zákazníkov a výsledky zverejnite na stránke. Audit by mal obsahovať zoznam transakcií s tretími stranami, ktoré súvisia s databázou. Týmto spôsobom môžu vaši zákazníci vidieť, že vy nepredávate ich e-mailové adresy.

Dajte im šancu odísť
Kedykoľvek budete zbierať mená, demografické informácie alebo sledovať individuálne nákupné správanie, mali by ste dať návštevníkom možnosť vybrať si, či chcú, aby ich mená boli k dispozícii pre marketingové programy. Pridanou hodnotou je kvalitnejší zoznam zákazníkov.

Zákazníkom všetko vysvetlite
Ak budete na stránkach zbierať informácie o ľuďoch, ktorí ich navštívia, vaše webové stránky by mali obsahovať vyhlásenie o ochrane súkromia.

Použite svoju vlastnú databázu eCommerce.
Nie je dôvod, prečo by váš zoznam zákazníkov mal zapadnúť prachom. Hoci tento zoznam neprenajímate ani nepredávate iným subjektom, pošlite svojim zákazníkom aspoň príležitostne informácie o nových funkciách na vašom webe, alebo o zaradení nových produktov. Overíte si zoznam adries a kto vie, možno si u vás znova niečo objednajú.