pondelok 28. januára 2013

Čo znamená [GROUP] v názve pracovného zošita? (Excel 2010)

Zdá sa, že niekoľko súborov, s ktorými ste pracovali, má odrazu zobrazené v názve pracovného zošita slovo [GROUP]. Zrejme ste si už všimli, že niektoré súbory majú v názve informáciou o kompatibilnom režime, ktorý nemal žiaden vplyv na prácu v Microsoft Excel. Avšak pri slove [GROUP] v názve súboru nemáte aktívne všetky príkazy na páse. Ako môžete zmeniť nastavenie pracovného zošita, aby boli všetky príkazy znova aktívne?


Slovo [GROUP] v názve znamená, že máte zoskupené dva alebo viaceré hárky. V tomto režime dbajte oveľa viac na opatrnosť. Akákoľvek zmena na jednom hárku má vplyv na všetky zoskupené hárky (napr. vymazanie riadkov, zadávanie hodnôt a pod.).

Ak chcete hárky oddeliť, máte dve možnosti. Kliknite na ľubovoľný hárok, ktorý nie je súčasťou skupiny. Alebo kliknite pravým tlačidlom myši na jeden zo zoskupených hárkov. Otvorí sa vám kontextové menu. Z ponuky vyberte možnosť Ungroup. Slovo [GROUP] zmizne z názvu súboru zobrazeného vo vrchnej časti okna.