utorok 9. novembra 2010

5 najpopulárnejších tipov pre Word a Excel

„Keby som toto vedel/a skôr, ušetril/a by som si kopec práce“. Toto je veta, ktorú už asi každý z nás počul alebo sám vyslovil, keď sa naučil niečo nové. Dnes vám prinášame výber 5 najpopulárnejších tipov pre Microsoft Word a Excel. Každý z týchto tipov je praktická pomôcka pri každodennej kancelárskej práci, ktorá vám môže ušetriť čas. Veď presvedčte sa sami.

  • Klávesové skratky na úpravu veľkosti písma (Word 2000/2003/2007/2010)
    Pri vytváraní dokumentov sa vám nie vždy podarí hneď na prvý pokus odhadnúť správnu veľkosť písma. Tu sa vám určite zídu klávesové skratky na postupné zväčšovanie alebo zmenšovanie písma.
  • Rýchla tlač viacerých dokumentov (Word 97/2000/2003/2007/2010)
    Ak potrebujete tlačiť niekoľko Word dokumentov, ktoré sú umiestnené v rovnakom priečinku, môžete ich všetky poslať do tlačiarne v rekordnom čase. V skutočnosti nemusíte dokumenty vôbec otvárať.
  • Zobrazenie vzorca v bunke namiesto jeho výsledku (Microsoft Excel 97/2000/2003/2007/2010)
    Existuje klávesová skratka, pomocou ktorej sa môžete rýchlo prepínať medzi zobrazovaním vzorcov a ich výsledkov.
  • Zadajte číselné znaky ako textové reťazce (Excel 2000/2003/2007/2010)
    Zdanlivo jednoduché vstupy môžu spôsobiť problémy, pretože Excel sa pokúsi interpretovať číselné hodnoty (napr. kódy produktov) ako dátum.
  • Jednoduché spájanie viacerých buniek do jednej (Excel 2000/2003/2007/2010)
    Existujú dva spôsoby, ako spájať informácie – pomocou funkcie CONCATENATE alebo pomocou znaku &, čiže operátora pre zreťazenie.

Ak sa chcete naučiť ešte viac, pozrite si náplň našich kurzov Microsoft Word a Excel.